Jak bylo předem naznačeno naše cesty se za jezerem Atai Dam rozdělily na klasickou a poznávací expediční. Po staré nepoužívané vyrazil starý poznávač Ruda. Podle gps. sice nepoužívaná, ale pro zkušené motokrosaře (tedy i cyklisty) obtížně překonatelná. Začátek asi 17km. příjemná cesta k poslednímu brodu a posledním lidem. I přes upozornění na neprůjezdnost brodím a mizím po zbytkách silnice v džungli. Náročnost nenápadně narůstá , skalnaté kopce, kousek silnice, džungle, hustší, silnička, ještě hustší, liány, opice až vás pohltí. Neuvěřitelná dřina. Kolo věčně zamotané, bagáž chycená, šlapka, brzda, řídítka, sedlo - ostnaté liány, neuvěřitelné množství pijavic - nelze je ani sundávat a zase bambus. 7 hodin hrozné dřiny. Voda dávno vypitá. 40 st. vlhkého horka. Ve starých kalužích jílovitá voda (jiná není). Motýli, opice, pavouci, ještěrky, pijavice - žízeň, bambus, bambus, liány, krásná, ale nekonečná džungle. Kompletní vyčerpání. Noc na kousku silnice. Zásadní rozhodnutí. Další cesta pouze bez jakékoliv zátěže. Ráno v 5.30 odchod pouze s jednou taškou a foťáky. Veškeré zbytné zařízení (kolo, stan, oblečení, nádobí, deka, plachta, potraviny atd.) zůstalo v džungli. Skutečně tentokrát šlo o život. Další 4,5 hod. těžkého pochodu s roztrženou hlavou o bambus a hejnem much kolem zranění. V 11 hod.první voda a džungle řídne. Zbytek dne po úpalové cestě až do 18 hod. na slunci s minimem vody ze špinavých tůní pěšky bez kola. Kdysi užívaná silnice v dezolátním stavu, okolí spálené sluncem. V absolutním vyčerpání stálým pochodem bez zastávky, na slunci konečně první lidé na křižovatce do Koh Kongu. Jsem u lidí, u jídla a hlavně pití. Taxík do města a setkání s kolegy. První ošetření a spánek. 6 .3. ráno koupě nejdražšího kola ve městě. Absolutní sypák za 200US. Po seřízení se dá opatrně dojet na Ko Chang v Thai. Kolo doma daruji nepříteli.
Závěrečný souhrn:
Ujeto asi do 1 000 km. Náklady komplet do 25 tis. / osoba.
1. cíl průjezd Kardam hor po staré silnici splněn se ztrátama. (nedoporučuji ostatním - životu nebezpečný). Přechod pouze s ofiiálním průvodcem.
2. cíl Ko Chang projet po celé délce a je možno i pro línou rekreaci i aktivní pohyb.
Test kola Galaxy Skylab Eco - dokud jsem ho měl byl jsem spokojen. Průchodnost terénem perfektní, nosnost nákladu já 85 kg + 27 kg bagáž nemá chybu. Kola 29 palců mají po prašných rozbitých silnicích výhodu. Porucha žádná.
Výsledek?
Celková spokojenost. Nemám kolo na příští cesty. Půjdu opět pro Galaxy Skylab.
Ruda Trecha
Další info a foto zde: www.cyklosvec.cz/rs/aktuality/expedice-galaxy-do-kambodzi-a-thajska-pokracuje/